Med sådan en flot Marstal Skonnert her, er der måske en chance for at få tildelt en af de eftertragtede bådplads i Nyhavn i hjertet af København.
Hvilken værdi ville sådan en placering have for din plan med skibet?
Leder du efter et stort klassisk skib med en lang historie udbydes her et danskbygget træskib fra 1894.
Med sin længde på hele 32 meter kunne dette skib måske have en fremtid som event skib, professionel sejlads med turister, restaurant...eller noget helt andet.
Bygget i Rørvig af værftsejeren T.F. Nielsen
Nordlyset II sejlende som fragtskib med forskellige typer last i, primært til Grønland men også i Nord- og Østersø.
I 1937 fik skibet sin første motor ilagt, en 75 hk Grenå glødhoveddieselmotor, og virkede derefter fortsat i mange år som fragtskib.
I begyndelsen af 1960'erne blev skibet omdannet til stenfiskeri, der blev også påsat et styrehus, og en af skibets master blev brugt som kran.
Indtil 1976 fiskede skibet også efter tang, som blev brugt i medicinalindustrien.
I 1977 strandede skibet - det blev helt adskilt i 1978 og totalrenoveret af 13 hjælpere på et dansk værft - i alt blev der efter sigende brugt 44300 arbejdstimer på renoveringen. Kan det mon passe? Det lyder helt vanvittigt. Men flot renoveret ser den helt sikkert ud.
Ifølge gamle papirer sejlede denne yacht-skonnert som passagerskib indtil 1981.
I 2005 blev Nordlyset II anerkendt som et bevaringsværdigt fartøj af Skibsbevaringsfonden.
Marstal Skonnerten Nordlyset II bygget i 1894 leder nu efter en ny ejer der vil tage vare på dette stykke sejlende maritim kulturarv.
Kontakt Yachthandel.dk og lad os arranger en besigtigelse i Nordtyskland.
Ansvarsfraskrivelse: Yachthandel.dk tager forbehold for eventuelle fejl i informationerne.
Venligst send os en besked lige her fra denne side: